30 Temmuz 2013 Salı

Promosyon Kalem ve Baskı Çeşitleri

PROMOSYON KALEM

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de şirket kurumsal kimlik çalışmasında en yaygın kullanılan materyallerden birisi kalemdir. Özellikle ‘’kurumsal’’ diye adlandırılan şirketler her yıl toplu olarak kalem promosyonu için fiyat teklifi isterler. Tüm şirket içerisinde neredeyse çalışan her bir personelin ayda yaklaşık 6-8 adet kalem tükettiği bir dönemde kalem oldukça önemli bir konuma sahiptir. Şirket yöneticilerinin görsellerle ve kurumsal iletişim ile ilgili birimlerde çalışan orta düzey yöneticilerden beklentisi firma içerisinde zaruri kullanılacak (defter,ajanda,kalem vb.) ürünlerin kullanımında logolu promosyon ürünlerini tercih etmeleri zorunlu hale gelmiştir. 


Tabi ki bazı durumlarda, yani kurum kimliğine uygun olan bu malzemelerin tükenmiş olması dışarıdan farklı markalı malzemelerin de kullanılmasını zorunlu kılabilmektedir. Bu sebeple bizim tavsiyemiz kendilerine yetecek promosyon ürünlerinden daha fazlasını bünyelerine katmalarıdır. Eğer bunları yılda 1 kere yapmak zorunluysa , alımların şirket çalışanlarının 10 katı kadar olmalıdır en az.  Tabi ki bu rakam kalem için geçerlidir. Bunun aksi bir durum olursa kesinlikle o ürünler bir sene boyunca ihtiyaçları karşılayamayacak ve firma tekrardan ürün yaptırma konusunda karar alacaktır. Bu da ilgili şirket için hem çalışan verimini 2 kez kalem satın almak sebebiyle buraya kaymasını sağlayacak. Hem de normalde 15.000 adet alacağı üründeki iskonto oranı fazla olacakken hem 10.000 de  hem de diğer 5.000 lik alımda iki kez istenen indirimi kaçırmış olacaklar.


Promosyon kalem satın alırken dikkat edilmesi gereken hususlar: Kurumsal firmaların satın alma birimleri veya kurumsal iletişim bölümleri, yılda birkaç kez promosyon kalem satın alırlar. Peki bu ürünleri edinirken dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir. Hangi konulara önem verilmeli, neleri öncelikli düşünmek gerekir bu konuyu size özetlemeye çalışacağım.

  •  Öncelikle şirketin size söylediği kalem adetine odaklanmak gerekir. Alınacak kalem fiyat-kalite dengesinin belirlenmesi için bir önceki dönem veya yılda yapılan kalemleri inceleyebilirsiniz.
  • Geçen yıl yapılan kalem mevcutsa size referans olacak bir odak noktası bulunmuş demektir. Ancak burada dikkat edilmesi gereken husus ise bu kalemden memnun kalınmış mıydı? Bu araştırlaması gereken bir konudur, hem çevrenize hem de yöneticinize promosyon kalem konusunu sorarak bu konuda bilgi edinin derim
  • Önemli konumuz ise kalemin kullanılacağı renk. Burada işiniz kolay aslında çünkü özellikle kurumsal bir firmada çalışıyorsanız şirketin kesinlikle bir hakim logo rengi vardır. Bu da sizin işinizi kolaylaştıracaktır. Hangi rengi seçmeliyim diye düşünmenize gerek kalmaz direk ürün kalitesi ve fiyatına yönelebilirsiniz.
Genelde 2 tip kalem karşınıza çıkacaktır. Birincisi tepeden basmalı klasik plastik kalem dir. İkincisi ise kalemin ortadan çevrilerek yazar hale getiren modellerdir. Aslında 2. Sıradaki kalem firmanın logosunun daha çok görünmesini sağlar fakat kullanıcıların alışageldik kullanım şeklinden farklı olduğu için birinci sıradaki kalem daha çok tercih edilir. Bu anlamda ‘’Kalem’’ satın alırken genelde internetten bulunan firmalardan numune kalem istenir, isterseniz mail olarak istediğiniz kalem özelliklerini ve adetini yazın , size direk numune göndereceklerdir. İsterseniz siz siteden bu araştırma yaparak kendiniz de bu ürünleri seçebilirsiniz.

Promosyon kalem fiyat – kalite ilişkisi :

Firmanız için yapılacak promosyon kalem in adeti ve rengi belirlendi. Artık sıra numuneleri istemek ve gelen numuneler üzerinden bir karar vermektir. Çalışanların en çok zorlandıkları nokta burasıdır. Çünkü iş karar vermeye kalmıştır ve bu karar sonucu iyi sonuçlar olmazsa kararı veren kişi kendisini kötü hissedebilir. Karar vericinin dikkat etmesi gereken bazı noktalar çok önemlidir. Verilen karar sadece kendi zevk ve beğenilerine göre verilirse burada çok büyük ihtimalle istenilen sonuç çıkmayacaktır.

Bu konuda özellikle çevrenizden veya yöneticilerinizden destek alabilirsiniz. Bir seçenek de geçmiş yıllar yapılan kalemlere bakıp buradan da bir strateji belirleme şansınız vardır. Alınacak kalemler belirlendikten sonra bunların fiyatlarına bakmak gerekecektir. Eğer şirketiniz size işin maliyeti ile ilgili bir baskı yapmıyorsa nispeten işiniz daha kolay olacaktır. Muhtemelen iyi ve kaliteli bir kalem seçme şansınız çok yüksektir. Ama eğer bu şansınız yoksa fiyat sizin için birinci derece önceliğe sahipse kesinlikle kalem promosyon numunelere yakından bakarak karar vermek gerekecektir. Bu noktada kalemin mekanizması çok önemli bir gösterge olacaktır size. Eğer mekanizması sorunsuz ve seri şekilde işleyen bir yapıya sahipse fazla düşünmeden o ürünü seçmek gerekecektir. 


Eğer mekanizmasında sorun varsa veya siz beğenmediyseniz öncelikle promosyon firmasıyla tekrar konuşmanız gerekecektir. Muhtemelen size o mekanizmanın sorunsuz olduğu söylenecektir ama siz eğer yine de ikna olmadıysanız öncelikle mekanizmanın değiştirilme ihtimalini tartışın. Eğer mekanizma değişirse o ürün sizin aradığınız uygun fiyatlı ürün halini alacaktır. Mekanizma değişikliklerinden dikkat etmeniz gereken nokta ise bu değişikliğin fiyatlara yansıtılıp yansıtılmayacağıdır.

Promosyon kalem alımlarında ödeme nasıl yapılmalıdır :

Aslına bakılırsa promosyon kalem gibi çok temel ürünlerin alımlarında bile klasik son dakikaya bırakma özelliği çok kurumsal firmalar hariç bir çok firmanın en eksik yanlarından biridir. Özellikle fuar promosyonları gibi ürünleri fuardan en azından 1 ay önce belirlenmelidir. Bu süre zarfı içerisinde önce alınacak ürünleri seçmek ve araştırmak daha sonra da beğenilen ürünün kalitesinin test edilme süreci başlar.  Genelde bu süreç içerisinde numune talep edilir, gelen bu örnekleri yakından görmek özellikle firma kurumsal kültürünü taşıyabilecek özellikte ürünlerin belirlenmesinde size yol gösterecektir. 


Diğer bir yandan da logonun ürün üzerinde duruşunun görünmesi bakımından bu ürünün imalatına devam edilip edilmemesi hakkında bir somut veri gösterilmesi bakımdan önemlidir. Yapılan bu numuneye istinaden üst yönetimden onay alınarak malın üretilmesi konusunda promosyon firmalarını bilgilendirmek gerekecektir. Artık işin büyük kısmı sizin için sona ermiş oldu şimdi sıra ürünün bitirilme tarihini beklemeye geldi.  Tabi ki üst yöneticiden onay alındıktan sonra promosyon şirketi ile alıcı firma arasında maddi bir ilişki söz konusu olacaktır. Bu sırada kapora da denilen bir ön ödeme alma kısmı çıkacaktır karşınıza. Peki bu ücret alış verişi nasıl olmalıdır:
  1. Öncelikle numune geldikten sonra fazla zaman kaybetmeden onay verdiğiniz taktirde artık promosyon firmasına ödeme yapmanız gerekecektir. Tabi bu ödeme aranızdaki anlaşmaya bağlıdır.
  2. Genelde ürün siparişi onaylandığında başlangıç ürün toplam bedelinin %30 veya %40’nın ödenmesi talep edilecektir.
  3. Anlaşma yapılan tarih geldiğinde ise yapılan promosyon kalemin artık size teslim edilmesi gerekecektir. Burada iki seçenek vardır eğer siparişiniz 1000 – 2000 adet ise ve üretici size uzaksa kesinlikle kargo ile gönderim sağlayın. Ancak siparişiniz 10.000 veya 20.000 adet gibi büyük rakamlarsa kesinlikle şirketiniz tarafından sağlanacak bir araçla almanızı öneririz. Aksi taktirde çok abartılı kargo ücreti ödetirsiniz şirketinize.
Kalemlerin bitirilmesi ile birlikte tüm paranın ödenmesi gerekecektir. Bu ödemeler genelde banka kanalıyla yapılması işle güvenliğiniz için tercih edilmelidir. Kapsamlı bilgiyi web sitesinden öğrenebilir, iş arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz. Daha fazla ayrıntı için info@vivapromosyon.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder